Co słychać na Ibizie? - sierpień

Sezon w pełni. Każdego dnia turyści przybywają i odjeżdżają. Autobusy zapełnione, na plażach tłoczno Krótko mówiąc- wyspa nie śpi. A co dzieje się na Ibizie?

POGODA
Kilka dni temu wrzuciłam post na facebook'a o tym jaka jest pogoda na Ibizie. Sama nie ukrywam zaskoczenia. Zazwyczaj każdego dnia budzą mnie promienie słoneczne, a tym razem był to zimny wiatr. Cały dzień padał deszcz, pierwszy raz od kwietnia. Taka pogoda podczas sezonu to dla Ibizy istne anomalia, nigdy wcześniej się tak nie zdarzyło. Nie jestem przyzwyczajona do pochmurnej Ibizy, tym bardziej w sierpniu.






































LOTNISKO
Ostatnio na blogu padło pytanie, czy ilość turystów na lotnisku oraz kontrole powodują utrudnienia i opóźnienia. Jakiś czas temu pisałam o tym jaka jest szacowana liczba osób, które skorzystają z lotniczego środka transportu. W sezonie letnim ma to być około 30 000 turystów dziennie! Zobaczcie klik!
Pomimo takiej ilości, obsługa działa sprawniej niż na innych lotniskach. Jeszcze nie zdarzyło się, abym miała opóźniony lot lub inne zakłócenia. Wszystko odbywa się szybko i bez komplikacji. Poniżej kilka zdjęć, która ostatnio zrobiłam będąc na lotnisku. Jakość nie najlepsza, ale sami zobaczcie jak tłoczno, mimo bardzo później godziny.



ŚWIĘTO
Sierpień to miesiąc ciągłych świąt i festynów. Dzielnice turystyczne funkcjonują normalnie. Zamknięte są sklepy w centrum, markety, banki oraz inne urzędy. Ostatnie duże święto było 15 sierpnia. Tutejsi mieszkańcy wieczorem oblegali restauracje, a o północy wybrali się na pokaz fajerwerków. Następny taki dzień będzie we wrześniu. Nie bądźcie zdziwieni jak usłyszycie petardy.














DROGIE IMPREZOWANIE
Czy Ibiza jest drogą wyspą? Na jednej z lokalnych stron znalazłam zdjęcie rachunku. Kwota na nim robi niesamowite wrażenie. Ale nie martwcie się, można imprezować za mniejsze pieniądze. Nie dajcie sobie wmówić, że jest tutaj drożej niż w innych miejscach Europy. Każdy znajdźcie coś na swoją kieszeń.

http://www.ibizaisla.es/blog/502-fiesta-ibiza-mas-40000-euros.html


BĄDŹCIE CZUJNI!
W pełni sezonu dużo łatwiej o problemy. Jakiś czas temu pisałam o złodziejach na plaży. Niestety ten problem wciąż wzrasta. Nie ma tygodnia, aby kogoś nie okradziono. Uważajcie.

Cały czas zbieram materiały do nowej części bloga, potrzebuje Waszej pomocy. Po powrocie z wakacji napiszcie jak było- co polecacie, a czego warto unikać. Mile widziane opinie o hotelach :) Wysyłajcie wiadomości na mój email lub piszcie na facebook'u.

Komentarze